Tuesday, May 19, 2015

Ingin Kembali

Lama penaku tidak menari
Seperti kuhilang sebahagian diri

Izinkan aku
Mencuri sisa waktu
Menyulam kembali
Bicara dari hati
Kepada bahasa manusiawi
Demi ummah ini

#JihadPena

Monday, February 16, 2015

Mohon Qowiy Sikit

Kadang terlunjur aku melepas lelah
Mencongak bagaimana bisa aku langsaikan semua
Tuntas menunaikan apa yang digalas

Allahurobbi
Bagaimana manusia ini bisa mengeluh
Tidakkah dia mengambil ibrah daripada nabi-nabiMu terdahulu?

Ayub yang sabar dengan ujian sakit
Yusuf yang sabar diduga oleh keluarga sendiri
Ibrahim yang terpaksa mengorbankan perasaan sendiri demi tuntutan Ilahi
Muhammad yang tahan dihina dicaci

Allahurobbi
Di pekat malam ini bangkitlah para daie
Ya ayyuhal muzammil
Ya ayyuhal mudassir
Infiru
Berangkatlah
Bersiap siagalah!

Monday, February 2, 2015

Hidup untuk Hidup

Jangan pelik kalau tiba-tiba ada yang tanya, "kenapa kita hidup?"

Senang je jawapannya.

Hidup untuk hidup!
hidup di dunia untuk hidup di akhirat
hidup yang singkat untuk hidup yang abadi
hidup penuh ujian untuk hidup dapat balasan

Hiduplah kita di dunia ini sebelum kita hidup semula di akhirat nanti

Ganjaran

Kalau kau seorang designer kau akan tahu macam mana keadaannya bila takde ilham dan kau tengah kejar dateline. *ayat kena bajet profesional.heh*

Sabtu lepas, sebelum balik kerja:

"Nampak tak apa yang lain?" bos aku tanya.

Aku bukak mata besar sikit. Huh! Gaji naik? Alhamdulillah.

Pandang bawah sikit, insentif?

"Haa. Yang tu hadiah sebab buatkan poster hari tu."

Woah. First time dapat upah buat poster! *mata bersinar*

Naaa. Ni upah dunia. Ramai ikhwah dan akhawat kat luar tu yang aku percaya bersengkang mata buat poster itu dan poster ini. Mereka yang ikhlas dan bersungguh-sungguh pasti beroleh ganjaran yang lebih besar daripada yang aku dapat. Ganjaran dari Allah pulak tu. :')

Teringat hadis logam.


Wednesday, January 28, 2015

Jejak

Letih tubuh di dalam perjalanan
Saat hujan dan badai merasuki badan
Namun jiwa harus terus bertahan
Kerna perjalanan masih panjang

Kami adalah tentera Allah

Kroh kroooh..

Siap melangkah menuju ke medan juang

Kroohhh krooohhh..

Ohoi. Bangun la!

Tuesday, January 27, 2015

Untitled

Ternyata Allah mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya

Jika kau pinta yang ini, dan kau dapat yang itu maka itulah yang terbaik untukmu

Allah..
aku pinta kau ampunkan dosaku
tapi kau tambah lagi beban dakwah yang perlu dipikul
nak menolak aku tak mampu
nak menerima aku malu

Malu kerana mengenang dosa-dosaku
Apakah layak aku memikul amanah ini?

Maka Allah hantarkan seseorang padaku
Katanya..
Allah sedang beri peluang lagi untuk kita bertaubat
Kerana kita membawa risalah Rasul untuk ummat
Maka bersyukurlah kerana inilah nikmat
Nikmat berada di jalan dakwah dan tarbiyah

Kini aku mengerti
Dan aku syukuri
Dan aku sertai
Dengan azam di hati

Moga Allah terima amalan hamba ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...