Monday, December 27, 2010

Di Sebalik Karipap

Assalamualaikum.

Pernah makan karipap kan? Nyumm..sedap.
Tapi kadang-kadang kalau kita beli karipap, hampeh. Nama je karipap tp inti dia tak ada rasa kari pun. Kentang pun alahai..ciput je. Kulit dia je yang kembung.Nampak la besar.

Karipap..nyumm


Itu la yang berlaku Ahad lepas. Abah pergi beli karipap kat kedai mak cik bawah tu.
Nak meniaga buat la cara nak meniaga, hati pelanggan kena jaga. Takkan la nak meniaga nak buat cincai-cincai je. Ini bukan karipap. Dush!

Bukan karipap je. Kadang-kadang peniaga ni buat ala kadar je.
Tau tak meniaga ni punca rezeki? Apa la salahnya buat elok-elok. Kalau orang piuas hati hari-hari orang nak beli kot.

Yang paling slalu soal telur tak basuh. Telur yang tak basuh tu kadang-kadang ada najis yang melekat kat kulit dia. Kalau kita masak termasuk najis tu sekali walaupun tak nampak secara kasar tapi sedikit sebanyak akan bagi kesan kat hati kita. Akan jadi darah daging kita.

Moral of the story: Masak sendiri laa..haha. Puas hati. :D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...