Thursday, November 25, 2010

Chaiyok Chaiyok!

Bismillah..
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Alhamdulillah paper Anatomy dah habis. Yeayyy~
Walaupun banyak tak dapat jawab tak pe lah. Berserah. Nak cakap sedih, tah..tak nangis pun. Haha.
Tawakkal je lah. Semoga kami semua dapat A! Amin..

Next paper PHYSIO.
Aduh..sangat sangat sangat cuak. Dah baca pun macam tak baca.
Nak kata tak baca dah baca habis sah. Huhu.
Tapi berpegang kepada kata-kata ni.: 

Even if you feel so tired to seek the knowledge..
keep in your mind that this might be one  of your greatest deeds 
that going to be count during the judgement day.
Just imagine ALLAH is watching you right now.
And He knows how tired you are..
but because of His deen (Islam)..
you keep moving forward.
Yang dilihat dan diukurNya bukanlah sejauh mana usahamu.
Tapi sejauh mana tawakkalmu nan jitu.
Pergantunganmu padaNya..
Tapi tak bermakna tak perlu berusaha.
Usahalah semampumu. 
Tapi jangan sesekali beraqidah bahawa banyak usahamu penentu kejayaan.
Tetapi beriamanlah bahawa tawakkalmu itu sebenarnya hanya semata-mata padaNya.
Itulah penentu kejayaanmu.
Kejayaan bukanlah milik sesiapa tetapi adalah milikNya..

Jadinya..teruskan berusaha. Jangan pernah berputus asa. Dan serahkan padaNya. Kerana Dia penentu segala.

Sekian..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...